Menu Sluiten

Nieuws

Opsis Oogziekenhuis viert 10-jarig jubileum met korting

Opsis Oogziekenhuis in Amstelveen bestaat dit jaar tien jaar. Om dit te vieren, hebben ze het gehele jaar door verschillende festiviteiten. Zo biedt de zelfstandige kliniek in mei, juni en juli een flinke korting op de ooglidcorrecties.

Sinds de opening van het oogheelkundig ziekenhuis in 2008, zijn al meer dan 27.000 patiënten van binnen en buiten de regio geholpen met allerlei oogheelkundige problemen, waaronder staar, glaucoom en hangende oogleden. Opsis, dat wordt gerund door drs. J.J. Dito, staat bekend om haar persoonlijke benadering en korte wachttijden. Dit was dan ook het doel van de oogarts: ‘ik ben Opsis in 2008 begonnen omdat ik vond dat de oogheelkundige zorg veel persoonlijker zou moeten,’ licht hij toe. In de jaren voor Opsis werkte Dito in verschillende ziekenhuizen, waar hij het echte persoonlijke contact tussen arts en patiënt miste.

Vallen en opstaan

De oogarts, opgegroeid in een ondernemingsgezin, schreef een businessplan. ‘En toen was het moment daar. Ondernemen mag dan wel in mijn bloed zitten, het was toch wel spannend. Maar ik ben blij dat ik destijds de stap heb gezet’. Opsis Oogziekenhuis bleek namelijk een succes. De locatie in Amstelveen groeide snel, waarop Dito in 2009 besloot een tweede locatie op Texel te openen. ‘Van de vestiging in Texel heb ik veel geleerd, op oogheelkundig én ondernemend gebied. Het doet me nog steeds pijn dat ik in 2016 heb moeten besluiten de vestiging te sluiten’. De oogarts had geen keus: de opbrengsten wogen niet meer op tegen de kosten.

Blijven ontwikkelen

Tijd om bij de pakken neer te zitten was er echter niet – de praktijk in Amstelveen bleef groeien. Inmiddels zijn hier meer dan 27.000 patiënten succesvol geholpen. Dito: ‘ik kijk terug op een hele fijne periode, de afgelopen tien jaar zijn voorbij gevlogen. Ik ben blij dat ik samen met mijn team zo veel patiënten succesvol heb mogen helpen, medewerkers intern heb kunnen opleiden en dat het ons is gelukt de wachttijden kort te houden. Ik hoop vooral dat we die koers blijven voortzetten en dat we onszelf kunnen blijven uitdagen om Opsis te ontwikkelen en verbeteren’.

Feest

Het gehele jaar zal voor het oogziekenhuis in het teken staan van het jubileum: ‘zo geven we aan patiënten een klein presentje mee en zullen we een groot feest voor alle medewerkers organiseren,’ licht dokter Dito toe. ‘In mei, juni en juli geven we bovendien een mooie korting op onze ooglidcorrecties, omdat deze vaak niet worden vergoed door de zorgverzekeraar.’

Hangende oogleden

Veel mensen krijgen er in de loop van de jaren mee te maken: hangende oogleden. ‘Niet alleen het zicht wordt hierdoor beperkt, ook heeft men vaak te maken met een vermoeide blik of tekenen van ouderdom’, vertelt Dito. In de komende drie maanden hoopt de oogarts de drempel voor degenen die last hebben van deze symptomen, te verlagen: ‘helaas worden ooglidcorrecties vaak niet vergoed door de verzekeraar, omdat de ingreep als een cosmetische behandeling wordt gezien.’ Slechts in een enkel geval dekt de verzekering de ingreep. Door de tarieven tijdelijk te verlagen, hoopt de oogarts dat men de stap durft te nemen: ‘een leuke traktatie ter ere van ons ons tienjarig jubileum!’

 

Patiënten portaal