Menu Sluiten

Wachttijden

Op deze pagina vindt u een overzicht van de actuele wachttijden per specialisme en per locatie. Omdat onderstaande wachttijden een momentopname betreffen, kan het gebeuren dat de wachttijd voor uw specifieke behandeling niet gelijk is met de op deze pagina gepubliceerde wachttijden. Tevens is de wachttijd per arts verschillend. Zo kan de wachttijd voor u langer zijn, omdat u voorkeur heeft voor een bepaalde arts. De wachttijd kan ook korter zijn, bijvoorbeeld omdat de arts heeft aangegeven dat dit noodzakelijk is. Wilt u weten hoe wij onze wachttijden bepalen? Lees dan de toelichting op de wachttijden.

 

 1e polibezoek oogarts Amstelveen1e polibezoek oogarts AlkmaarStaaroperatie AmstelveenStaaroperatie AlkmaarOrthoptie AmstelveenOrthoptie Alkmaar
Reguliere wachttijd16
kalender-
dagen
17
kalender-
dagen
13
kalender-
dagen
10
kalender-
dagen
10
kalender-
dagen
8
kalender-
dagen

Actueel per 9 september 2020

Wachttijdinformatie volgens NZa.

Wachttijden per zorgverzekeraar

 1e polibezoek oogarts Amstelveen1e polibezoek oogarts AlkmaarStaaroperatie AmstelveenStaaroperatie AlkmaarOrthoptie AmstelveenOrthoptie Alkmaar
Zilveren Kruis/ Achmea16
kalender-
dagen
17
kalender-
dagen
13
kalender-
dagen
10
kalender-
dagen
10
kalender-
dagen
8
kalender-
dagen
Centrale
Verzekerings
eenheid
16
kalender-
dagen
17
kalender-
dagen
13
kalender-
dagen
10
kalender-
dagen
10
kalender-
dagen
8
kalender-
dagen
Coöperatie VGZ*1 januari 20211 januari 20211 januari
2021
1 januari
2021
1 januari 20211 januari
2021
VRZ Zorginkoop16
kalender-
dagen
17
kalender-
dagen
13
kalender-
dagen
10
kalender-
dagen
10
kalender-
dagen
8
kalender-
dagen
Menzis16
kalender-
dagen
17
kalender-
dagen
13
kalender-
dagen
10
kalender-
dagen
10
kalender-
dagen
8
kalender-
dagen
DSW/ASR16
kalender-
dagen
17
kalender-
dagen
13
kalender-
dagen
10
kalender-
dagen
10
kalender-
dagen
8
kalender-
dagen
Caresq15
kalender-
dagen
17
kalender-
dagen
13
kalender-
dagen
10
kalender-
dagen
10
kalender-
dagen
9
kalender-
dagen

Actueel per 9 september 2020

*De afwijkende wachttijden voor VGZ zijn er omdat we voor deze verzekerden helaas een patiëntenstop hebben moeten invoeren. Deze zorgverzekeraar heeft onvoldoende zorg bij ons ingekocht, waardoor het budget dat wij hebben gekregen in dit jaar niet toereikend is om meer nieuwe patiënten aan te nemen. Indien u het hier niet mee eens bent, verwijzen wij u naar de zorgbemiddeling van uw zorgverzekeraar.

Spoedgevallen
Voor spoedeisende zaken gelden geen wachttijden. Neemt u in geval van spoed dan ook altijd direct contact op met uw eigen huisarts of, wanneer u al onder behandeling bent bij Opsis, met ons door te bellen met het spoednummer: 088 664 9699.

Wachttijd te lang?
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact met ons opnemen, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u hierin ondersteunen, zodat u mogelijk sneller geholpen kunt worden. De maximaal aanvaardbare wachttijd die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk is overeengekomen (de Treeknorm) bedraagt voor de toegang tot de polikliniek en diagnostiek vier weken. Voor behandeling is de maximaal aanvaardbare wachttijd zeven weken.

Afspraak inplannen?
Voor het inplannen van een afspraak zijn wij van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 12.30 telefonisch te bereiken op 088 – 664 9674. Tevens kunt u Whatsapp tekstbericht gebruiken voor het maken en/of verzetten van afspraken van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:00 op nummer 06 – 15005412.
Houdt u er rekening mee dat uw zorgverzekeraar de kosten van het consult alleen vergoedt indien u in het bezit bent van een verwijzing van de huisarts, bedrijfsarts, medisch specialist of andere door de zorgverzekeraar geaccepteerde verwijzer.

NZa-video betreft zorgplicht 1 januari

Patiënten portaal